Stalldoft...

Hu kan man bli sÅÅ lycklig av att få andas lite häst doft..
Att få bli lite skitig under naglarn och så ungås med dom stora underbara varelserna..

Idag har jag fått gjort det på kvällen.. Borstat, mysigt kramat, pussat och ridit..

JAg är så lycklig så det bara spritter i benen.. =)

Men det finns två stycken som kommer alltid ha en speciel plats i mitt hjärta...

Sonator -88

Familjens första storhäst.. En underbar herre med stort hjärta. Kommer aldrig finna en annan med det hjärta av guld..   Det var i sorg med hjärta vi sålde han vidare till ett hem där han skulle/ska få gå i pension och leva lite..

 



Boster -93

Det var min första alldeles egna häst. Han var bara min.. Min alldeles egna.. Han var en riktig charmör och världens snällaste.. Han trodde han var en lite knä hund, trots sin storlek på 174 cm i mankhöjd..
Han var min till tänkta stjärna för dom högre dressyr klasserna och SM var målet.. Men målet han aldrig uppnås då en ryggskada i korset satt stop över våra äventyr..                                                                                  Han fick åka tillbaka till sina gamla ägare efter 8 underbar månader hos mej.. Jag kan än i dag älta beslutet att lämna tillbaka han var rätt.. Han är den häst som har satt sig i mitt hjärta längst in.. Älskade älskade underbara Boster...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0