Pappaledighet

Det är en ska som jag funderar på så här efter att sambon har varit pappaledig i 1 vecka.

Har dom mer att gör när dom här hemma??

När jag kommer hem på eftermiddagarna så är han så trött.
Ändå står diskberget kvar en i morse, alla lekskaer ligger kvar utsprida på golvet som i morse + lite mer.
Ingen mat är planerad och handlad (oftast). 
Det är inte någon som har dammsugit.

Och saken är den att dom har inte varit ute och gjort något.
Ingen promenad, ingen öppna förskolan..

Jag kan bli lite frustrerad, när jag kommer hem så vill jag busa, gos, mysa med Milly. Jag har även uppgifter som ska lämnas in, böcker som ska läsas. Jag har inte mer timmar på dygnet än vad han har. 

Då jag är den sån människa som inte kan sätta mej till ro när det står disk i köket, det är stökigt om kring mer. Jag måste ha rent och fint om jag ska kunna sätta mej till roa och plugga.. 
Så då för jag städa, diska innan jag ens kan sätta mej och leka och umgås med min dotter innnan hon ska läggas för natten. Sen när hon är nattad då måste jag ta tag i plugget...

JAg kommer vara död innan julen kommer om det ska fortsätta så här.. Pedant, det är jag, det vet jag. Tänker inte tvinga sambon at vara lika pedant som jag.
Men han vet ju hur jag är, så man kan ju tycka att lite kan han j göra för mej. Han vet att jag kommer ha fullt upp nu fram till jul..

Men det sägs ju att män inte kan göra mer en sak i taget..
Det känns ändå skönt att han är hema nu och vet hur det känns och man är inte alls bara hemma och slappar om dagarna man har fullt upp.. Och då har jag gjort dubbelt så mycket som han när jag var hemma och var mammaledig.


Men nu; Plugg..

Måste göra det nu, då mina ögon håler redan på att somna. Så tidig kväller, det är ett måste.



Milly och pappan slappar igenom sina dagar tillsammans..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0