Lördags för en gravid...

Ja, då var det lördag igen...
Lördag då alla människor har "Supa" "Öl,vin,sprit" "Alkohol" "Fest" "Party" m.m. på facebook.. 
Vad gör gravid då...

- Jo, vissa är med på fest och sitter och dricker lite vatten, cola, pärondryck.. Något som det inte är alkohol i. Man sitter och ser folk ramla om krig och är mest nervös för att någon sak råka ramla över en på magen, eller människor man knappt känner tar för givet att man för känna på magen..
Ja, nää, där trivs jag inte... På fest nu med magen. JAg är gärna med när det är några människor och bara sitter och har trevligt med lite vin eller öl... Men inte när folk är apkalas...

- Man umgås med dom gamla. Man äter middag oss mor och far, mormor och morfar, farmor och farfar, svärföräldrarna..
Det är trevligt, Men inte varje helg..

- Man har filmkväll. Med vänner som inte vill dricka alkohol.. Det vill säga typ ingen..

- Man umgås med sin sambo som man har tvingat vara hemma med en, fast en vännerna ska på världen fest.

- Eller så kollar man på Robinson som man igentligen inte ens vill titta på.. Men är det enda som går på tv...



Ja, idag blir det de sista alternativet för mej.
Men det ska bli ganska skönt en då... 
Jag ska ta och laga lite mat snart, ryggbiff, potatis, rödvinsås och sallad..
Sen ska jag och sambon äta, sen försvinner han och Doris och jag blir ensamma med en godispåse och tv:n..


Jag behöver verkligen vila också, foglossningar känns och jag vankar mej fram....

Nästa vecka blir en fullspäckad vecka med massa skola och skoj. :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0