Nattningsrutiner..

Nu när Milly är 4½ månad så tycker jag vi har fått till en bra nattnigsrutin..

Vi börjar allt med att det blir en tallrik gröt med lite bär/fruktpuré vid 19 och om det är bad dag så tar vi ofta den efter gröten då hon har mat öber hela sig. =) Hon vill gärna äta själv.. Det går väl inte så bra satt säga. =)

Den så får hon sin ersättning vid 19.30-20.00 Sen lägger jag henne i sängen.. Ibland sover hon redan i och med matningen eller så läggerjag ner henne vaken.. Ibland hjälper det med att hon får nappen och vi vrider i gång sängmobilen, ibland får man stå/sitta brevid så hon känner närhet och ibland så ligger och pratar och är jättepigg med somnar till slut ändå..
Jag försöker inte ta upp henne när jag har lagt ner henne för natten, jag tror att hon då kommer komma underfund med att om hon gnäller så vinner hon och slipper sova.. Men jag vet inte.. 
Jag låter inte hon skrika och vara ledsen. Utan jag står och tröstar och ger närhet ändå...

Jag vet inte vad som är rätt och vad som är fel..
Jag tror ala bebisar är olika, men just det här passar oss väldigt bra just oss just nu..¨

Jag är ändå stolt över att jag har fått till en bra rutin så här tidigt.. =)


Hur ser era rutiner ut hemma oss er??


puss å kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0