När är det ok att gå ut när man har fått barn??

Milly och jag har haft tjejmys nu på kvällen.. =)
Men nu ligger hon och sover söt i sängen.. 


En tanke jag kom och tänka på.. Det här och gå ut på krogen när man ar barn..
Om mammorna går ut när barnet är litet så är man en dålig mamma, men om pappan går ut när barnet nästa är nyfött, då är det ingen som tycker det är en dålig pappa???

Varför är det så??
Det är väl bådas barn?? Och det kna väl lita gärna passas av pappan som mamman.. Om man ammar oc så kan jag förstå det.. Men mamman kan ju pumma ur?? Det finns ersättning nu för tiden?

Jag kan bli så frustrerad att samhället alltid ska döma..
För min egen del så känner jag at jag inte riktigt vill lämna bort Milly än för att gå ut och festa.. Men jag tycker mammor och pappor för den delen som har gjort de under dom första månaderna ska ha all kred.. Det är inte lätt att lämna bort sin ängel...
Men egen tid utan blöjor, matningar, tröstningar och allt som hör till behöver man slippa ibland..


Jag har lämnat bort min ängel, det har jag.. T.ex, när jag har varit på föreläsning och på en dagskryssning. det är så grymt jobbigt även fasten man vet att dom har det underbart hos mor och farföräldrar..

En tankeställare.. Jag har inget svar på..
JAg tror man vet när man känner sig redo..

puss å kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0